tirsdag, juni 03, 2014

Westbourne

Jeg har lyst til å si at jeg elsker Isabell Kraemer, alt hun tar i blir til gull - det som har utgangspunkt i ull jaffal. Hun lager de fineste ting. Og selv om jeg generelt synes alt ser så mye finere ut på henne, må jeg bare prøve meg innimellom. Etter at Frk. Snupp tipset meg om den fine korallfargen i Shetland soft, fikk jeg lagt inn en bestilling hos Malsen&Mor.

Det måtte bli en Westbourne. Den er strikket fra topp og ned, med shortrows og falsk sidesøm. Det måtte bli litt knæsj i det grå - sånn for sommerbrun hud på kjølige sommerdager. 

 Den er strikket på pinner 3,5 mm, og det var søren ikke mye garn jeg brukte. Dette barnet er rett og slett superdrøyt - og jeg er så begeistret for meleringen i det. Har flere nøster i forskjellige farger og gleder meg allerede til neste prosjekt i dette garnet.

Mønsteret finnes her (Ravelry-link).

Ellers sliter jeg litt med å klippe opp Sinnasau-jakken. Det er det eneste som mangler nå, og jeg venter på at motet skal komme. Til helgen, kanskje?

19 kommentarer:

frksnupp sa...

Lekker! Korallen er den aller fineste fargen.

Eva sa...

For en fantastisk fin utgave av den genseren! :)
Og lykke til med oppklipping av Sinnasau! Venter spent på å høre hvordan det var :) Er helt fascinert av at man kan klippe i ull uten å sy med maskin først. Har ikke turt å prøve ennå, men er sikker på at det da vil åpne seg en ny verden på "strikkejakkefronten" :)

Guro sa...

Åå, den ble bare så utrolig fin! Fasongen kledde du! Har så lyst å herme og strikke en som er prikk lik ;) Den korallfargen var jammen fin! Og sammen med lys grå ble det helt smashing!!

Må bare si meg enig i at Isabell Kraemer kan sine saker! Digger det hun lager og etter å ha strikket etter et av mønstrene hennes må jeg si at hun er jaggu god å skrive mønster også :)

Guro sa...

Er det forresten den fargen som heter Oransje korall?

Stine sa...

Nydelig fasong til deg og farge! Denne må jeg notere meg. Klipping er noe herk men godt når det er over!

Lisbeths Verden sa...

Nydelig fargekombo og du kledde fargene godt :)

Lucky Loop sa...

Det var noen lekre farger, og et fint mønster! Har aldri strikket med dette garnet - hvordan er det på kløfronten (jeg er über-sensitiv når det gjelder kløete ull...)?

Muskats blog sa...

Nydelig genser og flott arbeid. Har havnet på listen min over godsaker som må strikkes.

Fidus sa...

Sånn, der fikk jeg en genser til på lista mi... skikkelig flott!

Penelene sa...

Guro - beklager sent svar, måtte inn på ordren for å sjekke - og ja, det er oransje korall. Deilig deilig farge!

Penelene sa...

Guro - beklager sent svar, måtte inn på ordren for å sjekke - og ja, det er oransje korall. Deilig deilig farge!

Penelene sa...

Lucky loop: jeg er feil person å spørre - kan gå med alt av ull rett inntil huden :-) Men synes ikke dette garnet klør, og det ble veeeeeldig mykt etter vask.

Vibeke sa...

Nydelig genser og fantastisk fargekombo! Hvor mye garn gikk det med?? Husker du hvilken av gråfargene du brukte?

Kennel Nellyvill's Blogg sa...

vakker fargekombo!! hvilken gråfarge brukte du? var veldig fint "spill" i den - ikke sånn flat farge :-)

Penelene sa...

Kennel nellyvill: beklager sent svar. Jeg brukte den grå som heter "Støvgrå" - lys og fin!

Vibeke - jeg brukte i underkant av 2 nøster av hver farge - så dette er en billig genser!

Penelene sa...

Hei igjen Vibeke - brukte støvgrå. Og når jeg tenker etter gikk det kanskje i underkant av 3 nøster på den grå - men 1,5 på orange korall :-)

Vibeke sa...

Takk! Kom over bloggen din og plutselig var strikke listen min dobbel så lang! Denne la seg rett inn på toppen..

Penelene sa...

Tusen takk, Vibeke - det var en hyggelig kommentar!

Strikkedoktor'n sa...

Lenge siden jeg har vært innom bloggen din, -jeg har gått glipp av mye, ser jeg! Denne genseren var SÅ fin!!! Og de to over her også, -helt superherlige. Ja til mer egostrikk :-) Vi har begge to kjøpestopp m/unntak for garn, ser jeg...!